آفتاب
ماشین گران شد!

آخرین قیمت خودروهای داخلی و وارداتی | افزایش شدید قیمت خودرو | در بازار ماشین چه خبر است؟

آخرین قیمت خودروهای داخلی و وارداتی | افزایش شدید قیمت خودرو | در بازار ماشین چه خبر است؟

آخرین قیمت خودروهای داخلی و وارداتی | بازار خودرو دارد روزهای عجیبی را می گذراند؛ از یک طرف خودروسازها پیشنهاد پیش فروش نقدی و اقساطی خودرو با شرایط ویژه را مطرح می کنند، و از طرف دیگر از بازار خودرو خبر می رسد که ماشین گران شد؛ پژو 206 مثلا 2 میلیون افزایش قیمت داشت، یا سمند و دنا و پژو پارس که همه افزایش میلیونی قیمت را تجربه کردند...

بخوانید: فروش پژو پارس ایران خودرو .
بخوانید: ثبت نام پژو 301  .

بخوانید: شرایط ویژه فروش سایپا 96 
اعتماد نوشت: تكليف بازار خودروي ايران هنوز مشخص نيست. از سويي وزارت صنعت اعلام مي‌كند كه ابلاغيه هيات وزيران درباره تعرفه‌هاي جديد قابليت اجرايي دارد و از سوي ديگر ديوان عدالت اداري خواهان اجراي حكمش براي بازگشت تعرفه‌هاي خودرو به روزهاي مردادماه است؛ ماجرايي كه جز ادامه بلبشوي بازار خودرو نتيجه ديگري را نصيب خريداران نكرد. 

بلبشو در بازار خودرو


طبق اين اعلام نظرها ١٠ روز پيش بايد قيمت خودروهاي وارداتي با احتساب تعرفه قبلي با كاهش قيمت هر چند اندك مواجه مي‌شد اما با اعلام نظر وزير صنعت مبني بر اينكه حكم ديوان عدالت اداري را نديده است، به تعويق افتاد تا محمد شريعتمداري وزير صنعت، معدن و تجارت از پا برجايي ابلاغيه معاون اول رييس‌جمهور و اعمال تعرفه‌هاي جديد مجددا بازار خودرو را به شوكي جديد فرو برد و حالا خودروهاي داخلي با افزايش ٢ تا ٣٠ ميليون توماني قيمت، در بازار خريد و فروش مي‌شوند. ماجرايي كه غلامحسين قاسميان، نايب‌رييس اتحاديه نمايشگاه‌داران اتومبيل تهران از آن به عنوان بلاتكليفي در تعيين تعرفه‌هاي واردات خودرو موج مي‌زند ياد مي‌كند و تاكيد مي‌كند: «قيمت خودرو سالي يك‌بار بايد افزايش پيدا كند. بازار همچنان در ركود قرار دارد و رونقي را در بازار شاهد نيستيم. از طرفي هم مي‌گويند مي‌خواهيم اين تعرفه را پايين بياوريم، بلاتكليفي در نرخ‌گذاري تعرفه‌هاي واردات خودرو موج مي‌زند و متقاضيان خريد اين خودروها را نيز با مشكل مواجه كرده است. معلوم نيست قيمت دقيق و عادلانه خودروهاي خارجي چقدر است، مردم اين نگراني را هم دارند و با مشكل روبه‌رو هستند.»
او البته به دپوي خودروهاي وارداتي هم اشاره مي‌كند و مي‌گويد: «واردكنندگان خودرو، خودروها را دپو كردند، قطره‌چكاني وارد بازار مي‌كنند و قيمت‌ها بالا است. شرايط نرخ‌گذاري روي تعرفه توسط گمرك هم در افزايش قيمت خودروهاي داخلي دخيل بوده، شرايط سخت و پيچيده شده است. در حال حاضر شاهد افزايش قيمت خودروهاي داخلي هم هستيم و علت آن مشخص نيست حال آنكه وزارت صنعت، معدن و تجارت بايد در اين رابطه نظارت كند، چرا قيمت‌ها افزايش پيدا كرده است.» 
طبق گزارش‌هاي رسيده از بازار خودرو، در شرايطي كه بازار خودروهاي وارداتي ركود عميق‌تري را تجربه مي‌كنند در روزهاي گذشته بازار خودروهاي داخلي بدون دليل با رشد قيمت ٢ تا ٣٠ ميليون توماني مواجه شده‌اند كه به تحليل كارشناسان مي‌تواند به دنبال افزايش تقاضاي خريد داخلي‌ها روي داده باشد. اين امر كه موجب شوكه شدن فروشندگان نيز شده است باعث شد تا بازار خودرو ناگهان با حباب رونق محدود مواجه شود. البته كمبود عرضه داخلي‌ها هم در اين رشد قيمتي بي‌تاثير نبوده است و برخي فعالان فروش خودرو تاكيد مي‌كنند كه كارخانه‌ها از ميزان عرضه خود كاسته‌اند و موجب شده تا در فصل خريد و فروش قيمت‌ها ناگهان رشد قابل‌توجهي را پيدا كنند. 

آخرین قیمت خودرو


تسنيم در گزارشي كه از قيمت‌ها در ساعات پاياني بازار روز پنجشنبه ٢٦ بهمن ماه داده است آورده است كه خريدوفروش خودروي پژو٢٠٦ تيپ٥ با افزايش دو ميليون توماني با قيمت ٤١ ميليون و ٥٠٠ تومان، پژو ٢٠٦ مدل v٨ با افزايش ٢ ميليون و ٢٠٠ هزار توماني با قيمت ٤٣ ميليون تومان، پژو ٢٠٦ تيپ٢ با افزايش ٩٠٠ هزار توماني با قيمت ٣٥ ميليون و ٥٠٠ هزار تومان، دنا پلاس با افزايش يك ميليون و ٥٠٠ هزار توماني با قيمت ٥٦ ميليون تومان به‌فروش مي‌رسد. همچنين سراتو نيز با رشد ٣ ميليون توماني با قيمت ١١٠ ميليون تومان، سمند ال‌ايكس با رشد ٢ ميليون توماني با قيمت ٣٥ ميليون تومان، سمند EF٧ با رشد يك ميليون و ٦٠٠ هزار توماني با قيمت ٣٦ ميليون و ٦٠٠ هزار تومان، پژو پارس با رشد ٥٠٠ هزار توماني با قيمت ٤١ ميليون و ٣٠٠ هزار تومان، پژو ٢٠٧ دنده‌اي با رشد يك ميليون و ٨٠٠ هزار توماني با قيمت ٤٩ ميليون و ٥٠٠ تومان و مدل اتومات اين خودرو با رشد يك ميليون و ٥٠٠ هزار توماني با قيمت ٥٦ ميليون و ٥٠٠ تومان، پژو ٤٠٥ با رشد يك ميليون و ٨٠٠ هزار توماني با قيمت ٣٣ ميليون و ٥٠٠ هزار تومان مورد معامله قرار مي‌گيرد.

سوزوکی 30 میلیون گران شد!


نكته جالب رشد ٣٠ميليوني قيمت سوزوكي است. اين خودرو هفته گذشته ١٥٠ ميليون تومان به‌فروش مي‌رسيد اما امروز به ١٨٠ ميليون تومان رسيده است. خودروي H٣٠ هم با رشد يك ميليون و ٥٠٠ هزار توماني با قيمت ٥١ ميليون و ٥٠٠ هزار تومان، ساندرو با رشد يك ميليون و ٥٠٠ هزار توماني با قيمت ٥٦ ميليون و ٥٠٠ و ساندرو مدل استپ وي نيز با رشد يك ميليون و٥٠٠ هزار توماني با قيمت ٦٦ ميليون و ٥٠٠ هزار تومان در بازار به‌فروش مي‌رسد.
کد N1825743

وبگردی